Słuchalność RMF FM delikatnie poniżej 30 proc. Rekordowy wynik Radia Pogoda
W okresie marzec-maj RMF FM zanotował 29,7 proc. udziału, a Radio Zet - 13,2 proc. (fot. Pexels.com/Nadi Lindsay)
Spośród największych rozgłośni ogólnopolskich w okresie marzec-maj słuchalność zwiększył jedynie Program I Polskiego Radia, choć nieznacznie. Wyniki poprawiły również Vox FM, RMF Classic i Radio Pogoda, które zanotowało najlepszy wynik w historii.
Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar, RMF FM (Grupa RMF) zanotował 29,7 proc. udziału w czasie słuchania wobec 31,3 proc. w okresie marzec-maj 2022 roku. Słuchalność Radia Zet (Grupa Eurozet) spadła z 13,4 proc. do 13,2 proc. Program I zanotował 4,8 proc. udziału (wzrost z 4,7 proc.), a Program III - 1,9 proc. (identycznie jak przed rokiem).
Wśród rozgłośni ponadregionalnych słuchalność zwiększyły: Radio Vox FM (Grupa ZPR Media) - z 3,2 proc. do 3,4 proc., RMF Classic (Grupa RMF) - z 1,2 proc. do 1,5 proc. i Muzo.fm (Telewizja Polsat) - z 0,5 proc. do 0,7 proc.
Zobacz także: Polsat kręci drugi sezon serialu "Sługa narodu"
Najpopularniejsza sieć radiowa, czyli Eska (Grupa ZPR Media), zanotowała spadek udziału z 7,5 proc. do 7,2 proc. Wyniki poprawiły zaś sieci: Audytorium 17 - z 4,5 proc. do 4,6 proc., Radio Złote Przeboje (Grupa Eurozet) - 2,6 proc. do 2,7 proc., Radio Pogoda (Grupa Eurozet) - z 1 proc. do 1,5 proc. (najlepszy rezultat w historii), Meloradio (Grupa Eurozet) - z 1 proc. do 1,1 proc., SuperNova (Grupa ZPR Media) - z 0,5 proc. do 0,8 proc. i Chillizet (Grupa Eurozet) - z 0,2 proc. do 0,3 proc.
(KOZ, 14.06.2023)